Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Berlingo 1.6 HDI 55kw rady při koupi




Právě je sob 18. lis 2017 10:33:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Berlingo 1.6 HDI 55kw rady při koupi
PříspěvekNapsal: ned 10. zář 2017 18:59:17 
Offline

Registrován: ned 10. zář 2017 18:50:55
Příspěvky: 2
Pěkný den,přemýšlím o koupi ojetého Citroenu Berlingo a dostal jsem nabídka na mechanicky a jinak velmi pěkný kus. Jedná se o r.v. 2007 s motorem 1.6 HDI, najeto něco přes 230 tis. km a chtěl bych od vás rady ohledně této motorizace. Žádné zkušenosti s těmito motory nemám a na internetu se dá dohledat docela malé množství informací a to málo, co tam je, tak jsou většinou rozporuplné a protiřečící si názory. Někdo přísahá na jeho spolehlivost a někdo "vyzdvihuje" problémy s únikem oleje, rozvody, nebo ERG ventily atd. Jaká může být "životnost" tohoto motoru a trpí opravdu těmito nebo jinými vadami? Je mi jasné, že 100 lidí rovná se 100 názorů, ale nějaké shrnutí nebo jiné rady by mi dost pomohlo.

Díky moc za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. zář 2017 19:14:26 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 987
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Motor je dobre poslechnout a to jak studeny tak teply. Zejmena poslouchat, jestli tam nerachta retez mezi vackama. Na jeho zivotnost si nikdo nevsadi, ja ted menil - najeto 240.000km, ale mam 80Kw verzi, ale jinak zaklad motoru je stejny. Vymena reteze je vopruz, dolu spousta veci, hromada marasu (karbonu). Retez vypadal v pohode, rozhodne nedrel o viko, ale chtel jsem mit jistotu a navic jsem potreboval vymenit saci parohy, protoze mi na nich kdysi umelci v servisu ulomili drzacky na box vzduchoveho filtru. Zajimave u mne bylo, ze za studena byl zvuk ok, ale za tepla, kdyz jsem motor vypl a zapl, tak v tom motoru neco chvili ostre tukalo a ja si rikal, jestli to neni ten retez. Po vymene je ten zvuk pryc, ale viditelne nevim v cem to mohlo byt. Jak jsem psal, retez vypadal ok, tak pak snad leda jestli ten hydraulicky napinak retezu nebyl uz slabsi.

Jinak stav EGRu nepoznas, tam je dobre projet, nejlip uz za studena, kdyz je motor studeny a ventil by byl sekly nebo rozsypany, bude to skubat autem - samozrejme, mohlo by to byt i neco jineho.

A asi posledni vec, ktera jde zkontrolovat a je duzlezita - posvitit si kolem vstriku, jestli tam neni slam nebo karbon, coz by ukazovalo na netesnost vstriku a zvysenou karbonizaci. Motor tim pak trpi a zasira se rychleji olej. Kolem vstriku by spravne melo byt sucho a "cisto".

Jinak s unikem oleje si myslim ten motor problem nema. Jen kolem tech vstriku a to neni olej, ale nafta., kdyz vstriky netesni. Asi bych se priklanel k tomu, pri vymene oleje zkusit na ty srouby sahnout a zkusit mensi silou testnout, zda nejsou volne.

8mi ventilova verze - novejsi je pak lepsi volbou, ubyde tam ten retez, ma i lepsi EGR, ale to tak od roku vyroby 2010 az 2011.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. zář 2017 19:23:22 
Offline

Registrován: ned 10. zář 2017 18:50:55
Příspěvky: 2
citace smazána

Super, díky moc za odpověď. A jinak zkušenosti s tímhle motorem? Je na něm vyloženě něco špatně? Dá se doporučit při tomto nájezdu?


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne ned 10. zář 2017 20:06:41, celkově upraveno 1
citace > viz pravidla fora


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11. zář 2017 8:14:58 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 987
Bydliště: Frýdecko-Místecko
No, to je tezko soudit. Urcite moc zalezi, jak se k autu choval predchozi majitel a klicova je asi i pece - co se tyce intervalu vymeny oleje. Kdyz se meni pravidelne a intervaly jsou rozumne, tak ten motor asi vydrzi hodne a to vcetne turba. Na druhou strnu jsou takovi, co ten motor oddelali po 100.000km. Jak uz jsem psal, motor ma i sve - retez+napinak mezi vackama.

Dalsi generace tohoto motoru - ten 8mi ventil si myslim je super. Tady bych to zhodnotil, ze neni spatny, pokud se k nemu slusne chovas a dopravas mu pravidelny servis. Jenze onen pravidelny servis, paklize jej nedelas sam je taky tak trochu problem, protoze servisy jsou plne "umelcu", kterym bych ja uz auto do ruk nedal.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz