Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Diagnostika - přehřívání motoru




Právě je pát 16. lis 2018 18:40:51

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diagnostika - přehřívání motoru
PříspěvekNapsal: čtv 11. pro 2014 22:22:08 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
Zdravím, mám problém s C3 1.4 z roku 1/2006, začala se mě přehřívat. Přesněji řečeno dělá to na chlup přesně po ujetí cca 7km, kdy se rozsvítí kontrolka vody a sepne větrák chladiče. Jelikož tento můj model nemá nikde na displeji (aspoň jsem to nikde nenašel) měřák teploty motoru, tak nevím kolik měl v tu dobu motor teplotu vody, ale trubka ke chladiči i chladič byl studený (větrák běžel jak o závod). Jediné co mně je divné, že to nedělá pokaždé, ale začalo to, když teplota venku klesla pod 0°C (chlad. kapalina do -28;C) a o víkendu když bylo nad nulou, tak jsem najezdil tolik km a to fungovalo v pořádku (i do chladiče šla teplá voda). Přikláním se k verzi termostat, tam jsem koukal, že do něj vedou dva dráty. Nevíte někdo, co to v něm je čidlo nebo to je k mechanizmu, co otevírá termostat? Do toho všeho ještě začala svítit kontrolka katalyzátoru a cca 1/2 roku to špatně startuje teplé (studený start super), to však nevím, zda s tím souvisí. Nemáte někdo v okolí Hradce Králové diagnostiku?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. pro 2014 22:27:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6534
Bydliště: Kolín
ty draty jsou cidlo teploty chladici kapaliny - signalizuje RJ motoru jakou ma voda teplotu a podle toho spina ventilatory a kontrolky na palubce

jo zasekava se termostat bohuzel u tebe v tom spatnem stavu proto je chladic studenej a motor vari

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:10:40 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
No kdyby to bylo opravdu tím, tak bych byl radši. Sice jsem koukal, že termostat se dá koupit jen jako celek v pouzdře s čidlem za nějakých 1400,-Kč, ale kdyby to vše vyřešilo, tak to přežiju. Dá se nějak zjistit, že je ten termostat vadný? Dneska nemrzlo a auto jelo dobře i do chladiče šla teplá voda, tak jsem z toho blázen, přeci rozdíl 5°C nemůže mít na to vliv. Jo a ještě by mě zajímalo, když toto čidlo spíná kontrolky, tak na co je to druhé čidlo, co je přímo na hlavě motoru.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:13:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6534
Bydliště: Kolín
vackovy hridel, cidlo klepani , cokoliv co motor potrebuje

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:26:16 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
No teď jsem vyčenichal, že to je také čidlo vody, pokud se sem nahrál obrázek, tak je to ten "5" a má barvu zelenou. Tak to tam měří vodu 2 čidla?
Příloha:
termo c3 (800x385).jpg
termo c3 (800x385).jpg [ 118.58 KiB | Zobrazeno 5541 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:32:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6534
Bydliště: Kolín
tak ten zelenej je pro motor (budik pokud je pritomen)
ten u termostatu je pro ventilatory

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:41:37 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
Tak pokud jsem to pochopil dobře, tak to zelené čidlo mně sepne tu kontrolku na palubce (budík s teplotou tyto C3 nemají :cry: ) a to druhé čidlo spíná ventilátor. Pokud tedy píská kontrolka a jede i ventilátor, tak pak ty čidla jsou dobrý, původně jsem měl podezření, že to čidlo si myslí, že je horký motor a on ještě není a tím pádem termostat ještě neotevírá.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:50:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6534
Bydliště: Kolín
pokud cidlo odpojis simulujes prehrati :lol: muzes vyskouset

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 22:59:33 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
Dobrá tak já zkusím zítra ty čidla odpojit, co to bude dělat a termostat odzkouším jak? Četl jsem uvařit v hrnci, ale bojím se, že když to nedělá pořád, tak při mém štěstí bude v hrnci makat dobře a pak prd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 23:02:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6534
Bydliště: Kolín
uvarit v hrci je rozsireny mytus
v hrnci funguje z 99% vzdy

v motoru je ale pod tlakem a pak nefunguje

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. pro 2014 23:06:59 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
No to si já také myslím, že tím si nepomůžu. Tak já zkusím ty čidla, pokud to bude dobrý, tak vyměním termostat a pokud ani to nepomůže, tak tu čtu, že může být i těsnění pod hlavou včudu, to už je ale na servis :oops: .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 14. pro 2014 23:48:47 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
Tak jsem odpojil obě čidla a nic to nedělalo, motor běžel jako nic. Neměl bych ty kontakty propojit? Nebo nedá se to nějak změřit měřákem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 07. led 2015 23:41:44 
Offline

Registrován: ned 24. srp 2014 23:02:25
Příspěvky: 10
Tak termostat vyměněn a závada přetrvává. Teď se chystám vyměnit čidlo, protože když svítí kontrolka přehřátí, tak se mně nezdá, že by byl motor zas tak vařící. Nemůžu však přijít na to, jaká všechna čidla s tím souvisí. To nahoře na obrázku co je z vrchu (zelené) to tam je, co vše spíná nevím, ale možná tam je podle katalogu ještě jedno toto modré na jeden drát, ale já ho tam na motoru nenašel. Nevíte kde je?


Přílohy:
spínač 2.PNG [44.46 KiB]
Zatím nestaženo
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27. kvě 2018 15:05:30 
Offline

Registrován: čtv 29. říj 2009 11:47:49
Příspěvky: 107
Bydliště: Ústecký kraj
Zeptám se v tomhle tématu: na diagnostice se mi objevila trvalá závada - P0598, signál řízeného termostatu, zkrat na kostru nebo přerušení obvodu. Vyměnit termostat? Je to ten elektricky řízenej, v pouzdře. Motor funguje normálně, nepřehřívá se, nechal jsem to zahřát až 90°C, to se pustí ventilátor a při 87 zas vypne... kabeláž vypadá v pořádku. Dá se to nějak potvrdit, ať nekupuju termostat a nevypouštim kapalinu zbytečně?

_________________
C3 1.1i X 2007 Takdle červenej jak to Ferrari - poměr krása/cena nejlepší ve své třídě. :D
Berlingo 1.6 16V 2004 Spacelight - rodinný koráb


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz