Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Engine management system faulty, Handbrake faulty, ESP / ASR




Právě je čtv 19. zář 2019 15:14:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 17. pro 2018 23:48:52 
Offline

Registrován: pon 17. pro 2018 22:37:43
Příspěvky: 2
Chci se podělit o vyřešení následujících zdánlivě nesouvisejících závad: Engine management system faulty, Handbrake faulty, ESP / ASR system faulty.

krátká verze: udržujte stav baterie (včetně pohledové kontroly), problémem je její záporný pól na který není vidět. Baterie je pod krytem a je viditelný jen kladný pól. V mém případě byl záporný pól baterie zarostlý světle modrým krystalickým materiálem. Množství by odpovídalo tak 3 rozšlapaným hašlerkám.


Celkový popis:
Vozidlo: "CITROEN C4 PICASSO 1.8I 16V U - VF7UA6FY*" r.v. 2008 s provozem od 2014 na LPG
stav km při koupi: 37tis. KM ... stav KM při prvním projevu závady cca 115tis.KM ... vyřešeno při stavu KM cca 156tis. KM

pravidelný SERVIS malý garážový servisák, následně přesun do atorizovaného servisu vše v rámci Prahy.
pozn.: ani jeden ze servisů na závadu nikdy nepřišel, neprovedli pohledovou kontrolu stavu pólů baterie!!!

Problém v čase:
celkem delší dobu při ranních startech na chvilku někdy problikoval na displeji hláška "handbrake faulty", krátce to píplo a hláška zmizela, nastartovalo to bez problémů i jede a ve Warning LOGs nezanechá žádnou trvalou hlášku.

v kopci, kde se sama spustila ruční brzda pro snadnější rozjezd se auto dostalo do hlášky: "engine management system faulty" potom už sešlapování plynového pedálu nereagovalo - spadlo do nouzového režimu - volnoběžných otáček. Nešlo to nijak rozjet. Stál jsem i na klasické brzdě - vypnul jsem motor. Znovu jsem nastartoval, odbrzdil ručně "ruční brzdu" a znovu pokus o rozjezd - stejný výsledek - jen volonoběžné otáčky víc nic. Znovu jsem vypnul motor, tentokrát jsem stál na nožní brzdě + stisk spínače ruční brzdy a vypnutí motoru následovalo s poklesem pedálu nožní brzdy, jako když je potřeba silně zabrzdit v kopci. Následně jsem nastaroval a přes zataženou ruční brzdu a plný plyn jsem se rozjel a brzda se sama odblokovala v manévru rozjezdu.

Od té chvíle trvale svítilo SERVICE a při startu a ve Warning Logs je stále zapsáno
"engine management system faulty" ... s autem jsem ještě půl dne jezdil a po třetím nastartování a ujetí tak cca 15km to zhaslo jak SERVICE tak při startu už není ani ve warning Logs zmínka o
"engine management system faulty"


Auto při pomalé jízdě přešlo do hlášky "ESP / ASR system faulty a Engine managenet system faulty" - motor spadl do nouzového režimu. Po třetím nastartování vše odeznělo a bez známek poruchy.

Auto mělo poslední cca 2 roky při volnoběhu kolísavý průběh otáček motoru, v čase se kolísání otáček projevovalo čím dál víc. Servisy nedokázaly ani jeden říct proč tomu tak je.

Na vozidle se vždy prováděl řádny pravidelný servis předepsaný CITROENem, ale jak se ukázalo základní věci se neprovedly: Výpis co vše se ve výsledku měnilo aniž by se zkontrolovala jednoduchá věc: Auto koncem listopadu nesepnulo při pokusu nastartovat i když přístrojová deska normálně svítila - nezbylo mi než svépomocí vyměnit baterii.

Auto používáme denně a už 3 týdny po výměně baterie jezdí jako nové, bez jediné hlášky nebo projevu kolísání otáček. Musím samozřejmě zaklepat. Snad už bude ok.

Date Odometer Cost type Total price Currency Note
28.11.2018 158329 Accessories 2179 CZK Baterie - VARTA - 63Ah P, s.p.610A ,SILVER dynamic,12V,242x175x190
11.9.2018 155007 Repair 8813 CZK prace: 0312 0910 VYMENA LAMBDA VSTUPNI A VYSTUPNI LAMBDA SONDY, 06250910 VYMENA ZAPALOVACi SViCKY (SADA), 39221270B0 VYMENA SENZORU TEPLOTY, LPGH5646 PRETESNENi SMESOVACE LPG, 2-999H Hadice, 5960F3 P-Zapalovaci svicka, 9-DE2005 Lambda sonda DENSO, 9-DE2045 Lambda sonda DESO, 9-EPS1830 snimac senzoru chl. kap., LPSPPCI2780000 Filtr elektroventilu, RS Genius MB Revizni sada MB. Prace: vymena lambda vstupni a vystupn sondy
20.8.2018 154310 Repair 8752 CZK Skrtici klapka
14.8.2018 154167 Repair 2670 CZK "svicky Denso KH 520 TT
ASNU 60 R13 9x3 NBR70 - kontrola BA vstriku - vse ok"
31.7.2018 153665 Supervisory board 1820 CZK Revize plyn - filtr plynne faze
26.7.2018 153250 Repair 2597 CZK BOSCH Senzor tlaku saciho potrubi­ - Snimac barometrickeho tlaku vzduchu 9639381480 OEM cislo (Senzor tlaku saciho potrubi)
26.6.2018 149707 Repair 15601 CZK Servis po ujeti 150 tis. km. Olej TOTAL syntetic 5w40, fitry: olejovy, vzduchovy, pylovy, Sada rozvodu 0831V6, Vodni pumpa 1201L2, řemen drazkovy 5750XG, Brzdova kapalina TOTAL HBF4.
29.11.2017 136892 Repair 2147 CZK LPG: cidlo tlaku + teplota SQ24, dignostika zavad, vymena tlak cidla
28.7.2017 130650 Repair 1424 CZK vyfuk, pretesneni, nove spony, SPEI vyfuky
10.7.2017 123000 Maintenance 135 CZK Injection petrol cleaner
26.4.2017 124440 Care 1920 CZK servis LPG po 60.t km BRC, filtr plyne faze, filtr kapalne faze, serizeni JLM aditivace
1.2.2017 119890 Change oil 15446 CZK Q9000 5W40 full syn,OE673 - filtr oleje, AP058/4 - filtr vzduchu, VA715555 filtr pylovy, 2203 tesnici krouzek, 9181K3 omezovac dveri 2x,VA826815 Spojka komplet sada


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2018 16:16:24 
Offline

Registrován: sob 29. pro 2018 16:02:06
Příspěvky: 1
Zdravím mám přesně ten samý problém úplně jakoby bych to psal já. Takže stačí očištění kontaktu na baterce nebo se musí vyměnit celá baterie už jsem Štěch faulty hlášek a kolísání motoru na nervy. Skusim očistit kontakty na baterii a nechám ji přes noc nabít. Zatím díky uvidím jak to dopadne.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 01. led 2019 23:40:18 
Offline

Registrován: pon 17. pro 2018 22:37:43
Příspěvky: 2
Vycházím jen z toho jak se problém projevoval na mým C4GP, a tak bych volil raději výměnu baterie. Někde se tvrdilo že spolehlivá životnost autobaterie se pohybuje někde kolem 6 let. Vypadá to, že jak dnešní auta mají velký poměr elektroniky a všude senzory všeho, tak spolehlivost celku na stavu baterie stojí (v servisu v rychlosti změří nanejvýš nabíjecí proud a udělají zátěžový test ale záporný pól pod krytem minou). Jinak po čase začnou senzory vracet cinklé hodnoty jak u mě.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz