Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Žhavení




Právě je sob 21. zář 2019 21:38:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Žhavení
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2010 21:04:22 
Offline

Registrován: pon 07. pro 2009 20:31:42
Příspěvky: 8
C5 2.0 HDi 80kw r.v.2002
Zdravim všechny. Dnes jsem měnil žhavící svíčky a když jsem proměřoval, jaké jde na žhavičky napětí, tak jsem naměřil pouhých 3,5V, což se mi zdá nějak málo. Tato hodnota se objevila po otočení klíčku a dále se již nijak neměnila. Dále při měření proudu se při stejném postupu objevil proud pouhých 10mA. ( v tuto chvíli muselo spadnout i napětí, vzhledem k tomu, že nemám dva měřáky, tak jsem to nemohl vyzkoušet ) Odpor svíčky je cca 2ohm.

Se starými žhaviči: Čím nižší teplota, tím hůře startovalo, ani nemuselo být pod nulou, při teplotách kolem -10°C jsem nastartoval třeba až na potřetí. Proměřoval jsem staré žhaviče a vyloženě špatný byl pouze jeden. zbylé tři 1. 1,5ohm, 2. 1,5ohm, 3. 2,3 ohm, 4. nevodil.
I při vyšších teplotách mi motor naskočí až tak na třetí otočení startéru.

1. Jak přesně funguje žhavení? ( jestli se náhodou nezapíná až při nižších teplotách )
- a) pokud ano, tak kde může být problém, že to startuje až na několikáté otočení startéru?
- b) pokud ne, tak kde může být problém, že to nežhaví?

Děkuji za jakékoliv rady, případně i za odkaz, zda-li to tu již bylo řešeno ( já jsem tu stejný problém nenašel :-) ).

_________________
Citroen C5 2.0HDi 80kW 2002
Citroen Xantia 1.9TD 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: sob 26. čer 2010 22:17:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6703
Bydliště: Kolín
nejlepsi test zhavicich svicek je je pripojit an autobaterii a pokud zhavi jenom spicka nebo nezhavi vubec jsou spatne pokud zhavi vetsi cast cinne plochy tal jsou jeste v poradku

neni mozne ze merak ukazuje spatne?

_________________
bejvávalo: C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i

současnost: Velké auto pro velké kluky (vlastně teď už holky :-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: pon 28. čer 2010 9:01:29 
Offline

Registrován: pon 07. pro 2009 20:31:42
Příspěvky: 8
Měřák ukazuje dobře, ověřeno. Svíčky jsem dal fungl nové, ale nejde do nich proud. Takže nevím, jestli je to tím, že je teplo a proto se žhavení vůbec nezapne nebo je něco špatně.

_________________
Citroen C5 2.0HDi 80kW 2002
Citroen Xantia 1.9TD 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: pon 28. čer 2010 15:07:46 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:38:23
Příspěvky: 25
Bydliště: Horažďovice
Pokud byla ta jedna svíčka špatná, tak to špatné startování při zimě bylo skoro určitě onou žhavičkou.
A s novýma žhavičkama startuješ už v pohodě nebo ne?
Žhavení řídí sonda teploty chladící kapaliny a zapíná ho až od určité teploty (bohužel nevím od jaké).
Jinak špatné startování za chladna může být způsobeno i slabou baterií.

_________________
C5 I BREAK 2.0 HDI 80kW, r.v. 2003, manuál
Byl: C5 I 3.0 V6 152kW, r.v. 2002, automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 20:45:49 
Offline

Registrován: úte 08. lis 2011 20:35:58
Příspěvky: 1
Ahoj kluci. Možna malinko odbočím ale mam C5 1,6 HDi 80kw 2006 A když jsem jej loni koupil tak hned když se ochladilo pod nulu tak motor ne a ne naskočit a když na po 3 nebo 4 přeci tak hned zhasnul. V malem servise se take hned zaměřili na žhav. svičky. Vysolil jsem 1500kč a nic. Až přímo v citroenu přišli na to že chyba je v čidle vačkove hřídele. Když bylo podchlazene signalizovalo problem a vypinalo motor. Jinak žhavit to ma až při -3 stupně. Alespon u tohoto tipu motoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 11:38:37 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 9:14:50
Příspěvky: 17
Včera ráno bylo -4 a žhavení mi ani neprobliklo - HDI při teplotě kolem 0°C musí nastartovat i s odpojenými žhaviči.
A to že to malý servis nezjistil - asi to vůbec nepřipojili na diagnostiku, tam by tu chybu čidla museli hned vidět.

C5 Break, 1.6HDI, 2006


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: pon 21. lis 2011 9:38:50 
Offline

Registrován: sob 09. črc 2011 10:40:19
Příspěvky: 26
Bydliště: Ústí nad Labem
Tony_Z píše:
Měřák ukazuje dobře, ověřeno. Svíčky jsem dal fungl nové, ale nejde do nich proud. Takže nevím, jestli je to tím, že je teplo a proto se žhavení vůbec nezapne nebo je něco špatně.


Mám ten samý motor a ten samý problém. Vyměněny jak svíčky, tak relé žhavení. Bez výsledku. Podle kontrolky žhavení funguje cca pod 10°C, čím menší teplota, tím delší doba žhavení. Ale podle mě jen svítí kontrolka, ale nic dalšího se neděle. Voltmetr na přístrojovce se ani nepohne.... Ani neni slyšet cvakání relé, jakože takový silový relé by podle mě mělo bejt slyšet. Slyším relé světel, relé podávacího čerpadla, ale žhavení ne...

_________________
C5 Break 2,0 HDi, r.v.2002
Obrázek
http://www.spotreby.cz/citro%C3%ABn-c5- ... otogalerie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: pát 09. pro 2011 8:58:44 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:38:23
Příspěvky: 25
Bydliště: Horažďovice
Ahojky, mně také v zimě krátce zasvítí kontrolka žhavení, ale asi až po několika vteřinách je slyšet z motorového prostoru cvaknutí relé, což by teprve mělo značit vypnutí žhavení.
Teoreticky by mělo k nastartování stačit jenom zhasnutí kontrolky žhavení. Já osobně čekám, když je pod nulou až cvakne ono relátko (pokud je ticho, je dobře slyšitelné), a když je jó velký mráz, tak nechám autí nažhavit i dvakrát.
Pohybu voltmetru na přístrojovce při žhavení jsem si nevšiml. Myslím, že se moc nehýbe.

_________________
C5 I BREAK 2.0 HDI 80kW, r.v. 2003, manuál
Byl: C5 I 3.0 V6 152kW, r.v. 2002, automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Žhavení
PříspěvekNapsal: úte 27. pro 2011 20:21:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Čekat nemusíš. C5 má žhavení trochu složitější. Žhaví to i při již nastartovaným motoru. Kontrolka je tam jen proto, abys nestartoval, dokud nezhasne. Při vyšších teplotách, myslím kolem 0, se kontrolka nerozsvítí vůbec. Takže můžeš startovat ihned. Jinak to ovšem bude, pokud budou žhaviče KO.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz