Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Béžový rosol na víčku od plnícího hrdla na olej.




Právě je sob 20. říj 2018 8:32:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2017 9:50:34 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1082
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Mně to docela nahlodalo, že bych to zkusil. Rozdíl v ceně defakto žádný.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;) (já)
Xsara combi r.2000, 1,9D nezničitelný traktor ;) (já a manželka)
C4 Aircross, r. 2015, 1,6HDI 8V 84kw, Exclusive, 6st manuál ;) (táta)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2017 10:49:00 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak píšu,každý musí zvážit v jakém režimu auto provozuje.Hele,vyřazovali jsme teď ve firmě Fabii 1.4 16 V s najetými cca 450.000 km,celou dobu jezdilo auto na 5W-30 a olej se měnil po 30 tkm! Jenže,ty km auto najelo za 4 roky provozu,tzn. ,že se do něj v Ústí hupslo a jelo 200-270 km v kuse.To je ovšem něco úplně jiného,než poskakovat kolem komína,natož s dieselem,tam pak jde ten olej kukat za chvíli a pak škodí FAP mnohem víc než olej C3,je to prostě humus plný sazí.No a v zimě se to ještě znásobí,bo auto jezdí převážně se studeným motorem.Samozřejmě,že pokud někdo jezdí převážně dálky,takže je motor vždy řádně prohřátý,tak ten může tu výměnu posunout,ale i tam je těch 15 tkm maximum.V opačném případě je mnohem lepší dát na zimu nový olej a na jaře tu srágoru vypustit a dát olej nový,kdo jezdí jen krátké trasy nebo kolem komína,tak může klidně tu vodičku použít,ale jakmile převažují dálniční a ostřejší jízdy,tak je lepší dát tu 40-ku,bo při takové cestě k moři s plně naloženým autem v 35° vedru dostane motor zahulit až běda. A jen tak mimochodem,ty dlouhé intervaly jsou pak mimo jiné důsledkem havárií EGR ventilu,protože co si asi tak přisává z odvětrání klikové skříně,když je ten olej samé saze.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2017 16:12:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 96
Bydliště: Jičín
Ahoj nadšenci. Tak jsem víčko od hrdla otřel a po delší cestě cca 100 km, tam už byl jen zbytek, který se mi nepodařilo dostat pryč. Z toho vyplývá, že se jednalo skutečně o kondenzaci vlhkosti z oleje při nízkých teplotách venku a ježděním kolem komína. Chladící kapalina je mezi ryskami, takže takže úbytek 0,01 prd. Oddechnul jsem si. Na jiných fórech strašili i o díře v bloku a pod. U 2,5 roku starého auta s najetými 23 tis. km by to byl opravdu šlendrián.
Rozhodl jsem se, že si na jaře vyměním olej sám a v červenci, kdy mám jít na servis po roce řeknu, ať mi olej nemění. Pokud s tím budou mít problém, asi začnu jezdit do Bosch car servisu, kam jsem jezdil s Fordem a kde mají šikovné techniky. Ne výměnkáře. Jen mě štve, že asi půjde servisní knížka do kopru, protože si nejsem jist, zda mají " koupené" od citroena postupy oprav.
Potřeboval bych poradit. Kolik litrů oleje je náplň u 1,6 Vti? Abych to nepřelil. Plánuji koupit výplach a před vypuštěním oleje to pořádně v motoru prohnat. Ať se to od toho Inea pořádně vymyje. Filtr bude asi Mann. Mám s nimi dobré zkušenosti. Jaký olej koupit? Chtěl bych nejakou 5W-40. Přemyšlel jsem o Total Quartz 9000, nebo nějaký Mobil, ale pořád nevím. Ten Castrol vypadá parádně, ale je dost drahý a 0W-40 se mi zdá moc. Jaký je přístup k olej filtru? Dá se to? Nebo jako u forda se musí rozebrat celé sání a půl motoru, aby se k filtru člověk vůbec dostal nějakým nářadím?
Díky moc.

_________________
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2017 20:51:48 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Na jiných fórech jsou pěkní blbci,kde by se jako vzala díra v bloku, :shock: že by někomu podala ruku ojnice? :lol: Pokud máš olej mezi ryskami a měl jsi dolito po horní rysku,tak chybí přesně 250 ml,což je tak akorát na dolití,jinak začně olej mizet rychleji. :? Pokud máš po záruce,tak se na autorizák klidně vys..r,pokud budeš mít v servisce potvrzeno,že jsi měnil olej po 10-12 tkm,tak ti jednou člověk znalý utrhne ruce,neznalý osel toužící po pravidelném servisu á 30 tkm s olejm Ineo ECS,si takové auto stejně nezaslouží.Oleje se vejde při výměně přesně 4 litry,filtr vidíš po otevření kapoty,vřele doporučuji pořídit Purflux made in France ze zdejšího e-shopu.Co se týče značky oleje 5W-40,měl jsem Mogul od Bédi Trávníčka,Mobil 3000 X 1...nepozorovatelný rozdíl,pak jsem měl Yacco Lube FR...poněkud jiná liga,ale absolutní špic byla ta 0W-40 C3,to si motor jen spokojeně vrněl nebo temně vrčel podle momentálních otáček motoru. :lol: Samozřejmě s tou nulkou klesla i spotřeba,zejména v městském provozu.Cena...pokud plánuješ měnit olej po 6 max 7 tkm,pak je totiž běžná 5W-40 po smrti,respektive přestane dělat svou práci.Abys rozuměl,mazat bude,ale rozpouštět úsady nikoliv. :? Proto je lepší ta 0W-40,která je přeci jen schopna i v tom městském provozu dát 10-12 tkm.Záleží na tom,kolik najezdíš po městě,kolik mimo město a tam je třeba ještě zohlednit dálniční jízdu.Když se porovnám cenu 5W-40 cca 700-900 Kč za 5 l a 0W-40 cca za 1200,-Kč,připočítám k tomu filtr při kždé výměně,tak mi vychází lépe ta 0W-40,ale je to na tobě.Jinak mezi olejáři je velmi ceněn olej Sunoco Synturo Gold 5W-40,který nelze v podstatě koupit jako fejk a cena je víc než příznivá. http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... D-5W-40-5L

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2017 21:49:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 96
Bydliště: Jičín
Mňo, to Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40 5L se mi velice zamlouvá. I cena je přijatelná. Asi do toho půjdu. Na stránkách dodavatele jsem vybral i filtr a to: Olejový filtr BOSCH BO 1457429249 1 457 429 249 BOSC a výplach : STP Engine Flush výplach motoru 450ml. Dřív jsem kupoval Liqui Moly, ale STP snad bude stačit také. Teď už jen sehnat, u koho to budu moci cca v dubnu vyměnit. Kamarád, který má dílnu mi bouchl, protože bude měnit oleje v svých dvou aut v červenci a to je pozdě. Snad to někde vyvexluju. Měnil jsi kabinový a vzduchový filtr? Ten vzduchový je plochý?!? Byl jsem zvyklý na válec. Sice jsi měl starší Picasso, ale myslím, že zas takový rozdíl to nebude.
A kabinový je kde? Doufám, že jako u forda za palubkou, kam se může úplně na h..no. Tenkrát jsem si málem zalomil ruku a k..vy lítaly jak o život...! 8-) Nejspíš bych filtry koupil a vyměnil také. Do servisu, kam jsem jezdil s předešlým autem jsem psal, zda si můžu běžné díly na servis přivézt svoje. Uvidíme co odpoví. Byl to bosch car tady u nás a na stránkách mají napsáno, že provádějí garanční servisy, bez ztráty záruky. Takže pozáruční servis jim mohu asi s klidnou duší svěřit. Uvidíme jak na tom budou cenově. O kolik budou levnější, než autorizák. V každém případě díky za typ.

_________________
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2017 3:40:23 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Chlape dej si říct,on ten Purflux má stavbu poněkud jinou a nebortí se tak jako běžná "harmonika".
https://ebezo.cz/autodily/citroen/c4-pi ... tId=913111
Co se týče výplachu,tak názory na to se různí,ale převažuje názor,že nejlepší výplach motoru je včasná výměna oleje,ono ti totiž po vypuštění zůstane v motoru cca 250 ml té směsky,což není jaksi zrovna košer a po těch 25 tkm tam moc co vyplachovat nebude. :idea:
Všechny filtry,tedy i kabinové(jsou tam 2) i vzduchový jsem měnil každý rok na jaře. ;) A ano,výměna je systém do tanku v tank,na straně u spolujezdce pod kastlíkem,já tedy jen fandil,ale kamarád klel jak pohan. :lol:
http://www.citroeny.eu/motor-2574/kabin ... 447xg.html
A když budeš u těch výměn,dej také rovnou nové svíčky,rozdíl je opravdu znát a předpis výrobce(60 tkm)je o ničem. ;)
http://www.citroeny.eu/elektrosoucasti- ... -5843.html
Ale nesmíš zapomenout na nástavec,běžnou golou se tam nedostaneš.
http://www.citroeny.eu/nastroje-naradi- ... alita.html

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2017 20:42:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 96
Bydliště: Jičín
Díky za rady, rád se poučím. Jak to tak vypadá, vše se dá koupit tady v e-shopu. Tedy kromě toho oleje. Mají zde jen Total a GM. Myslím, že svíčky zatím nechám. Mám najeto 23 tis. Budu rád, když za tento rok najedu do 10-15 tis. Svíčky bych nechal za rok. Chtěl bych si letos vyměnit olej a všechny filtry. Vím 100%, že kabinový měnili loni v červenci. Za tu cenu tím nic nezkazím. Předpokládám, že za těch 380 .- jsou v páru na obě strany? Vzduchový filtr podle mě ještě při garančkách neměnili. Plánuju akci tak na půlku dubna, kdy už snad bude lepší počasí. A hlavně musím sehnat, kde si ty věci budu moci vyměnit. Na ulici se takové věci dělat nedají. Chce to min. jámu.

_________________
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. úno 2017 23:48:54 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
V balení jsou 2ks,ale dávají se na jednu stranu ke spolujezdci.Až budeš vypouštět olej,tak dávej bacha,je to jak sprcha,no pleťová voda. :lol: Ty svíčky určitě ještě rok vydrží,ale mrkl bych na odtrh. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. úno 2017 10:18:16 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 117
Bydliště: Západní Čechy
Aho kluci, vetru se do diskuse :)
Miroslave, jake jsou poznatky v olejich pro C4 II, benzin?

Ted pres zimu jezdim tak prevazne po meste a mene po dalnici, od posledni vymeny oleje mam v motoru ESP Mobil 5-30 a uz ho dojizdim do dalsi vymenym uz jsem 3x dolejval 200ml po tom co mi to hlasi PP. Je to strasny s tim ubytkem oleje.

Castrol EDGE Titanium FST 0W-40, Sunoco SYNTURO GOLD 5W-40 5L nebo Mobil1 ESP 0W-40, ale je sakra drahy :D ?
Je jeste zima, ale uz pred nami je jaro a tam i leto :)

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. úno 2017 11:24:51 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Nenapsal jsi,kolik máš na tom oleji najeto.Nicméně je tady popsáno snad tisíckrát,jaký olej dát,tak nebuď lenoch. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. úno 2017 18:40:56 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 117
Bydliště: Západní Čechy
Za chvili bude necelych 9 tisic.
Tak poroto chci menit, protoze jsme propasl minimalne 2 tisice km, servisy byly ucpane a nemam termin kde ho menit :)

Ja vim, ze se psalo 100 500 krat, ale pises ze mas dobre zkusenosti s Castrol EDGE Titanium FST 0W-40 tak premyslim zda v tomto obdobi (ted je zima jeste) ho nalit do motoru a dotahnout az k podzimu kdy vymenim za 5-40 :)

Mimochodem muj citron uz prekrocil magickou hranici 70k km :) Takze je v letech, chce to lepsi ziviny pro srdce :D

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. úno 2017 22:21:46 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak už jsem konečně v obraze. :D Předtím jsem si nevšiml,ale tohle ..uz jsem 3x dolejval 200ml po tom co mi to hlasi PP,je průser. Jakmile totiž vyskočí hláška nízká hladina oleje,tak v motoru chybí 1 litr,tudíž jezdíš dlouhodobě s nedostatečnou olejovou náplní. :? 200 ml jsem doléval při vizuální kontrole na měrce,tedy ještě před tím,než se ozval PP.Já bych teď koupil Sunoco Gold 5W-40 a udělal bych takovou ozdravnou kůru tzn. 2 x po max 6.000 olej vyměnil,včetně filtru.Teprve pak bych dal buď ten Castrol nebo Mobil 1 0W-40 C3 a měnil po 10-12,max. po 15.000 km,podle toho,zda převažuje městský nebo mimoměstský provoz.Pokud ti to vyjde jednou ročně,nejlépe na jaře,třeba po 10 tkm,tak pro motor jenom dobře. ;)
P.S.Na tu ozdravnou kůru můžeš použít klidně i Total Quartz 5W-40,máš to tady na e-shopu pohromadě i s filtrem. ;)
http://www.citroeny.eu/oleje-total/tota ... 48650.html
http://www.citroeny.eu/motor-2552/olejo ... umper.html

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 13. úno 2017 17:23:55 
Offline

Registrován: čtv 24. led 2013 15:42:36
Příspěvky: 117
Bydliště: Západní Čechy
Jezdim prave jak kdy, treba jeden mesic nalitam 2000km po dalnici a duhy jezdim jen po meste... on otezko specifikovat provoz.
Asi ten 0-40 bude idealni.

_________________
Citroen C4 2012, 1.6 VTi 120k, Hnědá Hickory
Selection, 09/2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 7:53:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 323
Bydliště: 471 27
Sleduju to tady se zájmem a nerozumím jedné veci. Proč 5W40 na zimu a 0W40 na léto? Domnívám se, že nulka olej bude v zimě řidší, takže se ryhleji dostane tam, kam má. Zatímco v létě je pětkový levnější. Oba jsou 40, takže teplotně O.K. .
Miroslav Lengyel píše:
... Na zimu bych klidně použil nějakou levnou 5W-40 a na léto do tohoto motoru určitě 0W-40 C3
.....

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 14. úno 2017 10:49:22 
Online
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2502
Bydliště: Ústí nad Labem
Ona by bohatě stačila 5W-40 celoročně,ale tady jde o nájezd km v zimě/létě kdy je nájezd větší,kvalitu a cenu.Takže těch 5 tkm dá ta 5W-40 v zimě v pohodě a na léto,kdy je motor více zatížen dám kvalitnější,trvanlivější,ale také dražší 0W-40.Ona by se dala na zimu použít 0/5W-30,jenže to jsou většinou LL oleje,takže drahé.Nebo pak použít celoročně olej 0W-40 a měnit vždy na jaře.Nebo měnit 5W-40 na jaře a na podzim,záleží pouze na tom,jak chceš motor opečovávat a kolik chceš investovat. Já uvedl tu 0W-40 proto,že jsem s ní měl lepší zkušenosti než z běžnou 5W-40.
P.S. Ale existují i 5W-40 velmi kvalitní a také drahé,ale ani ty nelze nechat v motoru nepřiměřeně dlouho.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..je.
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 101 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz