Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nějaké zjištění spalování FAP/DPF filtru pomocí OBD2 ?




Právě je sob 18. lis 2017 17:40:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 01. črc 2015 16:33:16 
Offline

Registrován: úte 10. zář 2013 15:54:53
Příspěvky: 26
Zdravím ,
Je to prekérka s filtrem pevných částic. Mnoho automobilů nemá , žádné čidlo(senzor) kde by nám oznámilo ,že se začíná čistit FAP/DPF filtr.
Beru to , co zná každej cca po 500-600km nebo trojnásobnou okamžitou spotřebou atd.
Ale to já nechci.

Potřebuju zkušenosti právě díky OBD2 ( ELM327 čip, Wi-Fi , Bluetooth ) ,kde mohu uplatnit diagnostické programy jako:
---E OBD2 Facile -Car Diagnostics https://play.google.com/store/apps/details?id=org.eobdfacile.android
---DashCommand (OBD ELM Scanner) https://play.google.com/store/apps/details?id=com.palmerperformance.DashCommand
---Torque Pro (OBD 2 & Car) https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque
atd.

Zajímá mě jestli se dá pomocí těchto různých diagnostický programů zjistit ,kdy právě začne nebo probíhá čištění FAP/DPF filtru.
Stačí mi změny tlaku nebo teplot atd. Ten kdo má zkušenost na C3Picasso s těmito programy a použití ELM327

Jen pro info :
Pasivní regenerace - probíhá samovolně vždy, když pracovní podmínky motoru odpovídají teplotám výfukových plynů přibližně 350-500 °C a teplota uvnitř DPF tak umožní hoření zachycených částic. Takovéto provozní podmínky odpovídají režimu konstantně vyššího zatížení motoru (setrvání motoru ve vyšších otáčkách a vyšším zatížení po delší dobu), například při jízdě po dálnici.
Aktivní regenerace - probíhá po 300-1000 km, pokud nenastala možnost pasivní regenerace (tj. např. v městském provozu) a filtr se blíží svému naplnění. Teplota výfukových plynů je uměle zvýšena na asi 600° C - používá se k tomu změna časování vstřiků motoru v kombinaci s vyšším množstvím paliva, aditiva, která podporují hoření nebo dokonce speciální dávkovací zařízení paliva po dobu regenerace do výfuku před filtr.

Díky za reakce a postřehy,rady

_________________
Bíla Banquise C3 Picasso 1.6 HDi 90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. črc 2015 19:31:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6172
Bydliště: Kolín
aktivni regenerace zapina spotrebice kvuli potrebe zvyseneho odberu
takze se zapina vyhrivani zadniho okna (zrcatek)
udelej si diodu do zrcatka a budes vedet kdy se zapina regenerace

_________________
bejvávalo:Citroen C4 1,4i > Škoda Felicia 1,3 GLXi

současnost: Velké auto pro velké kluky a malé auto pro jejich ženušky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. črc 2015 10:27:20 
Offline

Registrován: úte 10. zář 2013 15:54:53
Příspěvky: 26
Havlicek.Lukas píše:
aktivni regenerace zapina spotrebice kvuli potrebe zvyseneho odberu
takze se zapina vyhrivani zadniho okna (zrcatek)
udelej si diodu do zrcatka a budes vedet kdy se zapina regenerace


No nevím o zvýšení spotřebě energie , že by potřeboval DPF filtr . Vím, že má co dočinění s kontrolkou žhavení při servisní regeneraci.
Třeba vyhřívání zadního okna má kontrolku a to samé mají i zrcátka a neviděl jsem nic zaplého při regeneraci.
Možná , že ŘJ je nazapíná nevím.

Tady dole v článku je pár čidel a senzorů co to mohou odhalit.
Funkční stavy DPF:

Fáze zahřívání:

Aby se studené DPF zahřál co nejrychleji, ř.j. motoru spustí funkci dodatečného vstřikování po hlavním vstřiku paliva , tím dojde ke zvýšení teploty spalin a DPF dosáhne rychleji své provozní teploty

Regenerace :

1) Pasivní:

- při pasivní regeneraci se částice sazí samovolně bez zásahu funkce ř.j. motoru při reakci s

oxidem dusnatým kontinuálně přeměňují na oxid uhličitý.

Podmínkou však je že teplota spalin musí být cca 350...500 °C, takových podmínek je dosaženo pouze při velkém zatížení motoru, např. při jízdě na dálnici.

2) Aktivní: - při aktivní regeneraci se částice sazí spalují zásahem funkce ř.j. motoru,jakmile jejich obsah v DPF

dosáhne hodnoty < 17 g a pasivní regenerace není možná, spustí ř.j. motoru aktivní regeneraci,která při teplotě spalin 550...650 °C změní usazené částice sazí na oxid uhličitý.

Obsah sazí se zjišťuje ze signálů těchto komponent:

* Snímač diferenčního tlaku výfuk. plynu

* Snímač teploty spalin 2

* Výfukové plyny, snímač teploty 3

* Měřič hmotnosti vzduchu

3) Kilometrová regenerace:

- je regenerace závislá na ujeté vzdálenosti. Ř.j. motoru zahájí nezávisle na obsahu sazí v DPF automaticky aktivní regeneraci, pokud v posledních 750...1000 km neproběhla úspěšná nebo vůbec žádná regenerace. Kilometrová regenerace slouží jako dodatečná záruka, aby obsah sazí v DPF zůstal co nejnižší.

4) Regenerační jízda uskutečněná zákazníkem

- je nutná při při provozu na extremně krátké vzdálenost kdy nemůže být dosaženo dostatečně vysoké teploty spalin, aby se mohl DPF regenerovat.Pokud obsah sazí dosáhne mezní hodnoty 24g, rozsvítí se kontrolka DPF na přístrojové desce ,potom je nutné co nejdříve uskutečnit regenerační jízdu v souladu s předpisy pro příslušné vozidlo uvedené v návodu k obsluze od výrobce vozidla.


5) Servisní regenerace:

- nastane pokud regenerační jízda uskutečněná zákazníkem neproběhla úspěšně a bylo dosaženo obsahu sazí 40 g rozsvítí se navíc kontrolka žhavení,motoru na přístrojové desce někdy doprovázené hlášením na displayi. Aktivaci servisní regenerace lze provést pouze pomocí diagnostického testeru výrobce vozidla.Od obsahu sazí 45 g již není regenerace možná a DPF se musí vyměnit. (chvíle na odstranění)

Proto bych rád využil těchto senzoru v nějakém diagnostickém programu , třeba tlaku "před a po" , teploty výfukových plynů a nebo váhy vzduchu.

_________________
Bíla Banquise C3 Picasso 1.6 HDi 90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 23:13:03 
Offline

Registrován: stř 27. led 2016 23:03:42
Příspěvky: 1
Zdravím mám prosbu může mi někdo říct kde mohu najít tyto snímače?

Obsah sazí se zjišťuje ze signálů těchto komponent:
* Snímač diferenčního tlaku výfuk. plynu
* Snímač teploty spalin 2
* Výfukové plyny, snímač teploty 3
* Měřič hmotnosti vzduchu

A jedna se mi o auto xsara Picasso
Připojil jsem diagnostiku a ta píše jen chybu P1351 což je myslím žhavení.
A pak jsem našel že čidlo výstupní teploty fap hlásí asi 1300°ale chybu mi to žádnou nepíše.
Mám podezření že díky tomuto cidlu mi dělá regenerace příliš často a to po 100km.
Děkuji za jakoukoliv nápovědu a pomoc


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 17:52:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6172
Bydliště: Kolín
zhaveni je normalni - ta chyba tam je do doby nez je opravdu zima a zhaveni se zapne

_________________
bejvávalo:Citroen C4 1,4i > Škoda Felicia 1,3 GLXi

současnost: Velké auto pro velké kluky a malé auto pro jejich ženušky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03. lis 2016 18:48:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 48
Bydliště: Most
Perfektní program vhodný pro FAP
Ještě jsem neměl možnost ho projít, můj vůz zatím ještě není...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fap.c.faplite

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2016 17:31:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 27. led 2013 16:31:10
Příspěvky: 18
Bydliště: Bratislava
vyzera to zaujimavo. mohol by niekto este poradit nejaky link na kabel k tomu?

_________________
Citroën Grand C4 Picasso 2014 BlueHDi 150k EAT6 Šedá Shark


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2016 18:52:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6172
Bydliště: Kolín
Elm 327 univerzální diag

_________________
bejvávalo:Citroen C4 1,4i > Škoda Felicia 1,3 GLXi

současnost: Velké auto pro velké kluky a malé auto pro jejich ženušky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2016 20:17:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. říj 2016 13:36:52
Příspěvky: 48
Bydliště: Most
Jakákoliv ELM 327 včetně Bluetooth či Wifi verze.

_________________
Berlingo 1,6 XTR 100BlueHDI GripControl » od 11.11.2016 a 7mi km :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2016 20:32:36 
Offline

Registrován: pon 01. srp 2016 22:24:56
Příspěvky: 11
netuším jaké programy to dokážou,ale já to úplně zřetelně vidím na chování vozu, auto se chová jako byc zapla klimu úúúplně naplno a spotřeba momentální jde šíleně nahoru a auto má trochu jiný zvuk slyším to i skrz puštěné rádio.Většinou se tak děje po cca 800 km a většinou u zahřátého vozu a pokud jedu někde soustavně ccca 70 km v hod.Auto jede v klidu a najednou začne trochu jemně cukat

_________________
Byla jsem vlastníkem CITROEN C3 ,TED JSEM VLASTNÍKEM CITROEN C3 PICASSO 1,6 HDI


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. zář 2017 16:57:35 
Offline

Registrován: úte 10. zář 2013 15:54:53
Příspěvky: 26
Ahoj ,
Tak mám nové poznatky a to s aplikací FAP Citroen/Peugeot

1. Stáhnul jsem si free app FAPlite : https://play.google.com/store/apps/deta ... lite&hl=cs
2. Mám ELM327 wifi a appka pracovala v pohodě ( nebudem rozebírat ELM327 na totu jsou jiná vlákna )

3. Tak jsem si stáhl appku FAP Citroen/Peugeot full verzi z Amazonu.
pozn. horor než člověk příde na to jak jí stáhnout !!
3a-Registrace na Amazonu ( nic těžkýho )
3b-Hned na začátek Nestahovat !! "Amazon Shopping" do mobilu ! ta vám aplikace nestáhne a ani žádnou nekoupíte.
3c-Potřebuje stáhnout "https://www.amazon.com/underground " zadáte e-mail a příde vám odkaz na stáhnutí appky
4. Jak jí stáhnete můžete už vesele stahovat aplikace z Amazone.com

4. Aplikace vás vyjde na cca 14,51$ ( pozor , aplikace vám ukazuje 11,99$ ,ale počítejte s daní 2,52$ )
5.Zaplatíte a stáhnete

Aplikace je jediná na Citroen co přehledně ukazuje spalování FAP filtru a jiných věcí k tomu.

Log z FAP co je v příloze je jen ořez co se FAP filtru týče. Jinak celý log z FAP se zabívá i tlaky turba a jiných a jiných měřitelných veličin.
Ten můj výřez z logu ukazuje , kdy začne regenerovat FAP filtr. Začíná na 796 až 800 ujetých km.


Přílohy:
Poznámka: log s appky FAP
EDC17C10_BR2_20170915.xls [84.5 KiB]
39 krát

_________________
Bíla Banquise C3 Picasso 1.6 HDi 90


Naposledy upravil lexxlutor dne stř 20. zář 2017 8:52:42, celkově upraveno 3
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 16. zář 2017 17:20:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6172
Bydliště: Kolín
udelej screen obrazovky at mame nejake podklady

PS: a na googleplay to neni v placeny verzi ?

_________________
bejvávalo:Citroen C4 1,4i > Škoda Felicia 1,3 GLXi

současnost: Velké auto pro velké kluky a malé auto pro jejich ženušky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19. zář 2017 6:29:38 
Offline

Registrován: úte 10. zář 2013 15:54:53
Příspěvky: 26
Ahoj ,
Luky , na GooglePlay je jen Free verze ta se jmenuje FAPlite
Full verze se jmenuje jen FAP a je ke stáhnutí jen na Amazonu.
Video appky :
https://www.youtube.com/watch?v=XXdRbeA4ENk

Nevím jaký screen obrazovky potřebujete :)

_________________
Bíla Banquise C3 Picasso 1.6 HDi 90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 19. zář 2017 9:15:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 6172
Bydliště: Kolín
jak to funguje :lol: bylo mysleno
ale video staci :P

_________________
bejvávalo:Citroen C4 1,4i > Škoda Felicia 1,3 GLXi

současnost: Velké auto pro velké kluky a malé auto pro jejich ženušky


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. zář 2017 14:21:57 
Offline

Registrován: ned 24. zář 2017 14:09:16
Příspěvky: 3
Ahojte. Mám nový Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi, r.v.2017. Stiahol som si free verziu programu FAPlite. Tak isto ako aj Vy som sa chcel dozvedieť o práve prebiehajúcej regenerácii FAP filtra, ale nemôžem rozchodiť túto apku. TorquePRO, aj EOBD Facile fungujú absolútne bez problémov, ale FAPlite ani ťuk. Len načítava a potom nič... Používam Vgate iCar2 ELM327 Bluethoot... Veľmi ma to mrzí, že to nefunguje! Poprosím Vás o radu, prípadné video z Vášho pripojenia a práce tejto apky

_________________
Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDI


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz