Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Motor se za tepla při vyšších rychlostech dusí




Právě je čtv 17. říj 2019 11:49:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 19. čer 2019 16:45:27 
Offline

Registrován: stř 19. čer 2019 16:30:25
Příspěvky: 2
Zdravím všechny.
mám vůz Citroen C3 Picasso 1,4 VTi, rok výroby 09/2009. Na autě se mi už cca půl roku vyskytuje jeden problém, který zatím nikdo nevyřešil.

Když s autem jedu více jak 90 km/h, cca po 10 kilometrech od nastartování mi v motoru začne cukat, jako by se neprotočil válec (tokové to škubání v motoru) a auto skočí to nouzového režimu. Zastavím, vypnu motor, chvíli počkám, nastartuju a jedu normálně. Když ale jedu v rychlosti do cca 84 km/h, můžu najet i "stovky" kilometrů a nic. Jsem už bezradný, co by s tím mohlo být.

Důležité fakta k posouzení. Diagnostika ukazuje bohatou směs, tzn. mělo by to být něco s dávkováním paliva. Na autě už byly vyměněny všechny střiky, svíčky, přední lambda, katalyzátor, přebroušená hlava motoru, vyměněny pístní kroužky. Teď mi mechanik sdělil, že by to mohlo být v rozvodovém řetězu, který nějak otáční váčky nebo tak něco.

Důležité je, že to dělá pouze za tepla a při vyšší rychlosti na 5. rychlostní stupeň.

Díky za jakoukoliv radu, kde směřovat.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. čer 2019 10:35:22 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 205
podľa popisu kedy to vzniká mi to skôr príde ako ovládanie vačkových hriadeľov - čiže skôr by to malo mať súvis s otáčkami a nie rýchlosťou.
Skús ísť pri rovnakých otáčkach ako na 5. stupni keď to spraví na 4. stupni a malo by ti to tiež spraviť (vačkové hriadele by sa mali nastavovať podľa otáčok).
Nič bližšie ma nenapadá. Ale keď ti auto skočí do núdzového režimu, niečo by v diagnostike malo byť zaznamenané (diagnostiku myslím LEXIA, nie blbosti typu DELPHI atď...)
Opravovať tieto nové motory bez diagnostiky je veštenie z gule ;)

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 20. čer 2019 11:08:05 
Offline

Registrován: stř 19. čer 2019 16:30:25
Příspěvky: 2
Díky za odpověď!
To je vlastně přesně to, co budou teď měnit. Co se týče zprávy z diagnostiky, ta ukazuje jen tu bohatou směs, i když je motor zahřátý. Je mi ale divné, že na tuto "závadu" (ovládání váčkových hřídelí) nepřišli, když se dělala generálka motoru v prosinci 2018. Cca 2 týdny po ní, když jsem to takhle vytočil, to začalo dělat.. No ještě to teda zkusím vytočit do těch otáček u čtyřky a uvidím. Každopádně, kdyby se něco změnilo, dám to tady.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 04. črc 2019 11:51:26 
Offline

Registrován: pon 26. říj 2009 17:53:06
Příspěvky: 19
Cau.

Bohata zmes = nespaleny benzin/malo vzduchu v pomere k benzinu. Neviem ake sviecky tam su, ale stalo by za uvahu skontrolovat ich. Mam na mysli zistit, ci je tam typ aky tam ma byt (podaktori tam daju hocico co sa tam da natocit) a ci maju aspon cca predpisanu medzeru.

Neraz sa uz stalo, ze bol problem vo svieckach - mechanik tam narval daco co bolo doma a nasledne to nespalovalo spravne. Sviecky na VTicka maju v celku makku elektrodu a typicky dost blbe balenie, takze pri prvych - druhych svieckach som mal problem s tym, ze sa elektroda "priklepla" viac nez by som si prial.. Netreba to brat vedecky, staci vymontovat sviecku, opisat si typ a pozriet na nete ci moze byt do Tvojho auta. A tu medzeru aspon orientacne - nie su to hodinky. Sviecky sa menia co 60 000km.

Kedysi bol tusim na strankach brisku nejaky dokument, kde si sa zo zafarbenia (opalenia, zacmudenia) sviecok mohol dozvediet co tomu Tvojmu autu cca je... bolo to volne stiahnutelne. Uz keby si mal tie sviecky vonku..

Pod jednym (ked budes vyberat tie sviecky) skontroluj aj zapalovacie cievky. Myslim premerat. Parametre (odpor) najdes v kazdom druhom eshope s nahradnymi dielmi.

Pokial motor ide vytocit k 5 000 ot/min a viac pri predbiehani (nie len pri presliapnuti plynu), tak by som sa vzduchovou cestou prilis nezaoberal.

_________________
ZX 1.4i 1991, 252 200km, (uz na vecnosti)
C3 Picasso 1.4 VTi, 2009, 187 000km, SX, paket cestovani... (5,8/100)
Xantia 2.0 16v, 2000, 242 000km, SX, velur, stredove opierky atd... (do 8/100) (tiez uz na vecnosti)
C4 1.6 VTi, 2014, 76 000km, Collection


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz