Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - C4 Picasso LPG




Právě je stř 16. říj 2019 7:39:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 245 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2019 22:08:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
Spojka to není. Je tam problém v závislosti na teplotě a zřejmě něco s bohatostí směsi. Zkusit teplotní čidlo a dobře nastavit LPG. Moje stejné problémy asi půl roku byly odstraněny po výměně čidla, zároveň jsem ale měnil LPG systém za servisně dostupnější. Po půl roce zase potíže, už to neřeším. Můžeš zkusit u plynaře odpojit jednotku LPG, možná stačí vytáhnout pojistku a zkusit jezdit několik dní jen na benzín, několik stovek km. V depresi možná zkusit vyměnit vstřikovací ventily benzínu. Stojí cca 1200-1300 kus. Mám je v kufru, ještě jsem je nestačil vyměnit, tak nevím. Svíčky Denso iridium neměly efekt, stejný jako svíce za 60 Kč. Nic s tím ale nepokazíš a vydrží déle. V každým případě dej vědět.

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pon 18. úno 2019 0:33:05 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 43
A může se tím něco kazit? Kdybych to neřešil? Zítra budou měněny ty svíce (a z preventivních důvodů i olej a další věci). Ve čtrvtek pojedu do Citroen servisu (řešit něco s topením), tak mám v plánu se je zeptat. Docela mě mrzí, jak všichni nadávají na to LPG. Na internetu jsem našel, že spousta lidí má/měla tento problém na různých autech, často s LPG, často bez. Ale všichni se defacto shodnou na tom, že za to může LPG, že do auta nepatří a neupustí si nějakou nadávku, že je onen člověk debil, že si koupil auto s LPG. Vyřešit se to zatím nepodařilo snad nikomu :D..

Pokud to Citroen servis nedokáže vyřešit (a je mi jasný, že už na tom pokusu o řešení vyrejžujou nechutný prachy), tak ještě zkusím jak pochodím u plynařů. Ale pokud tím nemohu auto nějak poškodit, tak bych se s tím asi nakonec nějak smířil. Musím říct, že si čím dál tím víc všímám, že je to právě ten moment přepnutí na plyn, kdy po přepnutí ten motor šlape jak hodinky.. nádherně, tiše a výkonně. Ale do té doby je to fakt docela bída. A když se pak motor přepne zpětně na benzín, tak to taky šlape jak hodinky.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pon 18. úno 2019 13:27:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
Kde vidím problém bude hlavně kooperace s robotickou převodovku, která vlastně při přidušení se rozepíná a tak dostává kopance a taky z toho může mít řídící jednotka maglajz. u mě se to lepší v létě kdy jsou teploty 25+ a zase v zimně kdy více mrzne. Nejhorší projev je zhruba mezi 5-20 stupni. Když se nechá auto pár minut brblat na místě je pak v pohodě. Dá se to taky částečně eliminovat citlivým velmi zvolným přidáváním plynu a přeřazováním ve vyšších otáčkách, tedy v ručním režimu.
Je fakt, ale že podobné problémy mají i neplynaři napříč značkama a každýmu pomůže něco jinýho.
Já mám auto z Holandska, kde dávají LPG běžně. To moje už by o z výroby předpřipraveno na lpg zástavbu, kterou pak nechává montovat importér.

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2019 20:18:06 
Offline

Registrován: ned 15. črc 2018 12:57:34
Příspěvky: 7
Kamo tohle mi kdysi delala zaprasena klapka, z venku cista vsichni chytri ze vubec, sundal jsem ji vycistil byla zevnitr omatlana a od te doby klid

_________________
C4 grand picasso 1,8 ba+lpg r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2019 20:19:14 
Offline

Registrován: ned 15. črc 2018 12:57:34
Příspěvky: 7
Nema nekdo radu kudy vedou kabely k plovaku, nebo kde pripojit emulator aniz bych musel sundavat nadrz?

_________________
C4 grand picasso 1,8 ba+lpg r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: čtv 07. bře 2019 23:13:45 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 43
Vavrisak píše:
Kamo tohle mi kdysi delala zaprasena klapka, z venku cista vsichni chytri ze vubec, sundal jsem ji vycistil byla zevnitr omatlana a od te doby klid


To říkal ten mechanik co nám to teď řeší taky. To ho napadlo jako první. Ale když jsem mu popsal, že se zahřátím to ustupuje, tak byl zase názoru, že je to spíš čidlo. Já jsem zkoušel s čínskou diagnostikou něco zjistit, ale na Picassu se mi ta ELM327 po chvilce odpojí a už nejde připojit. Nicméně hodnoty nasáveného vzduchu a chlazení +- odpovídaly tomu, jak by to vypadat mělo. Mechanik jinak působil celkem sebevědomě, že to zvládne vyřešit. Tak uvidíme, dám vědět :)

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pát 08. bře 2019 6:00:08 
Offline

Registrován: ned 15. črc 2018 12:57:34
Příspěvky: 7
Po ujeti dvou tri kilometru mi to jelo taky uz zase normalne, no uvidis drzim palce

_________________
C4 grand picasso 1,8 ba+lpg r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pát 08. bře 2019 22:32:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
Tady zajímavej článek...možná příčina našich potíží?

http://www.auto.cz/ojety-motor-psa-1-8- ... -internetu

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: sob 09. bře 2019 22:56:07 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 43
kuntík píše:
Tady zajímavej článek...možná příčina našich potíží?

http://www.auto.cz/ojety-motor-psa-1-8- ... -internetu


Zvláštní. Jinak oni tam hovoří o ujetí pár metrů a následném zlepšení. V mém případě musí motor prostě jet asi tak 3-5 minut, než se to srovná. Je jedno, jestli skutečně jede, nebo jen stojí v neutrálu na místě. V zimě, když jsem nastartoval, šel škrábat skla, tak jsem pak nastoupil a auto se chovalo naprosto adekvátně. Jinak moje auto teď řeší (i kvůli topení) mechanik a říkal, že po výměně svící se to znatelně zlepšilo, ale že tam furt ještě něco není 100% v pořádku, že na to chce přijít. Tak uvidíme, na co přijde :D

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: ned 10. bře 2019 0:04:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
po výměně svící to bylo lepší tak 2-3 týdny. Mám vyzkoušeno. Ale jak píšeš, když se to nechá trochu ohřát na místě, tak pak už jsou rozjezdy bez přidušení.

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: ned 10. bře 2019 1:09:03 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 43
Pak mě teda překvapuje, že to nemá nakonec každé Picasso. Ono člověk si na to asi zvykne, ale je to fakt blbý vysvětlovat kamarádům a jakýmkoliv potenciálním spolujezdcům "Víš, to auto se mi líbí a jsem s ním spokojenej, ale.." a prvních 5 minut s nimi házet jak čerstvý absolvent autoškoly :D Na nic také je, že se s tím moc nedá naučit pracovat. Člověk s tím může počítat a nečekat od toho zpočátku moc, ale nejde to nijak obejít (třeba přes citlivou práci se spojkou, nebo přes držení vyšších otáček).

Pro ty, kteří to tu čtou, ale nechce se jim pročítat celý článek vložím citaci, která se týká mého/našeho problému:

Citace:
Motory EW ale mají i jiné neduhy. Některé verze používaly ventilátor chlazení, který se točil stále stejnou rychlostí. Jiné varianty ale dostaly dvourychlostní větrák.

Namísto jednoho ovládacího relé tak byly v tomto případě použity dvě. A právě relé pro vysoké otáčky občas selhává, čehož průvodním jevem je neustálé točení ventilátoru chlazení. A to třeba v době, kdy to není potřeba. Například po studeném startu. Vinou toho se motor nemusí vůbec ohřát na provozní teplotu. Kromě samotného relé bývá problém také v jeho přívodní (elektrické) kabeláži.

Běžnou závadou pojící se s motory řady EW jsou rovněž obtížné studené starty. Po prvním startování tak motor často nechytí, na druhé už se to většinou podaří. Jeho chod je však takový, že máte pocit, že vám musí vyskočit zpod kapoty. Důvodem je, že obyčejně nejde těsně po natočení na všechny válce.

Příčinou popsaného chování jsou nevhodně navržená zdvihátka ventilů, respektive jejich hydraulické vymezování vůle. Vzhledem k tomu, že se jedná o konstrukční problém, jejich výměna za nové problém dlouhodobě nevyřeší. Zmíněný úkon je navíc dost nákladný, takže ho u takto staré ojetiny jen málokdo podstoupí. Na zahraničních fórech příznivců peugeotů se můžete dočíst, že někteří řeší tento neduh náhradou hydraulických zdvihátek z největšího z motorů EW, tedy z 2.2 litru (EW12). Problém je, že dle originálního katalogu náhradních dílů jsou zdvihátka na všech motorech (tedy s výjimkou HPi) stejná - mají stejné katalogové číslo dílu.

Popsaný problém ale může mít ještě jednu příčinu - karbonem zanesené sací potrubí. Dle dostupných informací je to způsobené nekvalitním palivem. Výrobce proto v dobách, kdy tato auta ještě běžně jezdila do specializovaných servisů, doporučoval jej občas chemicky čistit, což problém částečně eliminuje. Stejnou příčinu má i následné škubání motoru při přidání plynu. Stačí ale pár desítek metrů jízdy a vše je v nejlepším pořádku.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: ned 10. bře 2019 10:43:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
Doufám, že tvůj mehánik bude spíš kouzelník... :D

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: pon 11. bře 2019 23:40:32 
Offline

Registrován: pon 24. říj 2016 17:00:50
Příspěvky: 11
seřízenej motor na benzin i LPG a stále vyskakuje závada -diagnostika motoru !!
Nejlepší jak se zbavit problému je zakladní seřízení motoru diagnostikou nejlépe v servisu autorizovaném následně jezdit jen na benzin opakuji jen na benzin a nepřepínat na plyn tak aspoň 300 km ono si to načte nějaké ty hodnoty za tu dobu a pak plynaří ať provedou nastavení plynu na autě (přispůsobení hodnot plynu na ten benzin). pak už by jsme měli jezdit na plyn bez problému !!!!
Než jsem se toto dozvěděl jak to udělat tak jsem byl v šelijakých servisech snad 8x a vždy se dušovali jak je to dobře nastaveno (samozřejmě že jsem to vždy přepnul na plyn po servisu) a za asi 300km zase vyskočilo pečené kuře a stále dokola, pak už říkali že asi podchází plyn že to zkresluje a jinde zase ať vyhodím plyn a že budu mít pokoj!!!
A to nejlepší - každej servis 800- 1000kč a k tomu ta beznaděj křížená s bezradností !!!!!!
Rozhodně nic neměnte pokud vám to po ohřátí jezdí normálně bez problému - jenom seřídit !!!!!!!!!!! nechat to na servisu !!!

Samozřejmě toto platí jen když vám vyskakuje diagnostika motoru !!!
Pokud máte problém po nastartování ( nepravidelný chod motoru a po přidání plynu snad i chcípání )při studém motoru tak to je jiná kapitola. Taky jsem si užil !!!

_________________
Citroen C4 GP 2.0 i 103kw + LPG Elpigaz BMP 6 2007


Naposledy upravil emil1a dne stř 13. bře 2019 20:16:14, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: úte 12. bře 2019 23:21:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 536
Ani kuře ani krocan, ale smrádek z benzínu za studena teda hooodně fest. :D

_________________
C4 Grand Picasso 2,0i + LPG LandiRenzo, BMP6, 2008
Eurogas šel do...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: C4 Picasso LPG
PříspěvekNapsal: stř 13. bře 2019 15:21:08 
Offline

Registrován: stř 09. led 2019 19:28:52
Příspěvky: 43
kuntík píše:
Ani kuře ani krocan, ale smrádek z benzínu za studena teda hooodně fest. :D


No všiml jsem si, při studeném motoru to na benzínu fakt smrdí a to i v oblasti motoru. Ne, že by se z toho kouřilo, nebo tak něco, ale smrdí to.
Já jsem po výměně teplotního čidla a svící (ty prý byly v prdeli). Čidlo prý ukazovalo o 20 stupňů víc oproti realitě. Ráno jsem nadšeně vyjel a po zhruba 3 sekundách se mi nadšení vytratilo - zadusilo se to. Napadlo mě vypnout ten plynový okruh přepínacím tlačítkem. Kdysi mi někdo říkal, že i za studena tam LPG vstřiky snad něco přifukují. Tak jsem tak učinil a najednou se to vše změnilo. Auto začalo jet fantasticky, přesně tak, jak má. Žádné zadušování. Dnes odpoledne jsem s tím opět jel, "okruh" jsem nevypínal a dusilo se to, ale podstatně kratší chvíli (asi tak 40 sekund, pak to začalo reagovat korektně). Zatím jsem měl jen 2 jízdy a jen 1 za úplného "studena".

Napadá mě, jestli to není (a asi teda je :D) tak, že to čidlo/jednotka se nějak učí/kalibruje a při chodu na LPG se tam dlouhodobě valí nesmyslné hodnoty a ty to pak přenastaví. Mechanik to testoval 3x s tím, že vždy ještě před startem vypnul LPG a bylo to podle něj v pohodě.

Chci se co nejdřív objednat do LPG servisu na seřízení/diagnostiku. Trochu mě děsí, že je špatný jeden z LPG vstřiků.. případně všechny..

emil1a: Motor celkově šlape fantasticky (alespoň já jako amtér hnidopich tomu nemám co vytknout), na LPG i na benzín, ale za studena se to chová postiženě.

Mimochodem mi bylo řečeno, že do LPG auta bych měl dávat jen 100 oktanový benzín. Ale Verva 100 byla jedna z prvních věcí, co jsem vyzkoušel na to dušení.
Jo a to s těmi špatnými hydraulickými ventily se mechanikovi zdálo jako nesmysl. Prý se s něčím takovým u Picassa nesetkal (je lokálně známý tím, že dělá jen Citroeny a Peugoty).

EDIT: Teď jsem volal do AutoGas Coubal, domluvil si termín a po popsání mé potíže mi řekl "Jasně, tam vám blbne bohatost směsi za studena." Takže druhý spasitel, třeba to tentorkát vyjde.

_________________
C4 Picasso 2007 1.8i 92 kW + BRC LPG - imigrant z Itálie drancující ČR o neuvěřitelných 11.5l LPG/100km (převážně město)
Berlingo 1997 1.4i 55 kW - ten nejlínější, ale nejmilejší sluha


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 245 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz